Friday, 8 May 2009

2553


from the in-flight paper -“Today is Wesak Day, commemoration is held at Borobudur Temple to mark Buddha’s birth, enlightenment and dealth。。。。。

五年前,我独自旅行到了Jogjakarta, 一睹响往已久的浮罗浮屠。它却现身处於目前回教鼎盛的国家。

那时的航班并不如现在的方便。 那天,一位司机,一位导游,一辆游客车里只有我这位游客。这是很独特的城镇,它同时拥有佛教和印度教的古迹。

佛陀的一生故事被刻画在浮罗浮屠的石墙上。"This temple was built 3 centuries before Angkor Wat in Cambodia, the Biggest Buddhist Temple in the 9th Century"

最后,导游告诉我:”其实,你所看的,大部份是重建的。。。”

“啊?。。。。…………………..at the time of Borobudur was found, the temple was buried and Prambanan temple was damaged by earthquake on 27 May 2006“

我於是问他,“那些是真的?”

他指着前方说:‘那些石头是真迹的位置,大部份的石头重建时已镶在建筑里头。。。。”

我连忙坐在那些石头上,嘱他拍下Prambanan的真迹, 这被喻为 “the Most Beautiful Hindu Temple in the World”