Friday, 13 March 2009

小王


I back to here on the 4th day of CNY. After working hour, I decided to have a dinner at Shangrila Kitchen behind the Tower I stayed. It was the time to say “sayonara” to Xiao Huang before moving to Room 1110.

小王是香格理拉小厨其中一间分行的年轻厨师. 他的家乡距离去年汶川大地震的灾区不远。地震发生的时候,他正回乡探亲。“余震断断续续的都有好几回。 睡梦中一听到外面的呼叫声,就连忙起床,惺忪中逃跑, 每个人都在街上跑。”

谈话中,我们都不经意的泻漏了对家里的惦记。 我很鼓励他回乡发展。但是,他总觉得对在这里栽培他的老板有所亏欠。

他常常说,“你的中文说的很好”。我借林先生给我的‘围炉夜话’给他,而他就借‘菜根谭’给我。

那晚,他说 :“每当发生争执时,我都第一时间问我自己,是不是我错了?这样就平下心来,不会争执下去。”

虽然起初是我意图向他索取烹饪技巧而和他攀谈的, 这一句话可显得他果然是个好人。以后,当我想起这活,我会记得你,小王。

That night, the moon and stars became a smiley face.

When someone said he is coming to see me and he was totally disappeared, I thought it perhaps my mistake.

(Photo received from Albert, he saw the smiley night on 1st dec 08 in the sky of Bangkok)